Konserwacja pojazdu – Edycja wiosenna Część 1

Konserwacja pojazdu – Edycja wiosenna Część 1

Jeśli wstrzymywałeś się z wykonaniem konserwacji pojazdu, ponieważ było po prostu za zimno, ciemno, śnieżnie, wietrznie lub mokro, mamy dobre wieści. Zima oficjalnie się skończyła, temperatury rosną i każdego dnia jest zauważalnie więcej światła dziennego w ramach corocznego wyścigu do wiosny.

Oznacza to również, że teraz nadszedł czas, aby zaplanować wiosenny plan konserwacji pojazdu, zaczynając od rzeczy, którymi chcesz się zająć, a następnie opracowując listę kontrolną zawierającą dokładnie to, czego będziesz potrzebować, aby wykonać zadanie i upewnić się, że Twój pojazd pozostanie niezawodny.

WYMIANA OLEJU

Jako siła napędowa silnika, olej musi znajdować się na szczycie każdej listy konserwacji pojazdu. Regularne sprawdzanie poziomu oraz wymiana oleju i filtra oleju w odstępach czasu zalecanych przez producenta pojazdu to dobry początek, ale czy to wystarczy?

Jeśli nadal używasz konwencjonalnego oleju, być może nadszedł czas, aby przyjrzeć się korzyściom płynącym ze stosowania w pełni syntetycznego oleju silnikowego o dużym przebiegu. W pełni syntetyczny olej ma dłuższą żywotność, ponieważ nie rozkłada się tak szybko jak olej konwencjonalny, a odstępy między wymianami oleju są dłuższe. Płynie również łatwiej podczas rozruchu w niskich temperaturach, co zapewnia lepszą ochronę przed zużyciem elementów silnika i lepiej radzi sobie w wysokich temperaturach bez utraty wydajności lub ochrony.

Starsze pojazdy, mogą odnieść korzyści z w pełni syntetycznego oleju o dużym przebiegu, ponieważ zawiera on specjalne dodatki, które pomagają w regeneracji utwardzonych uszczelek, zapobiegając lub zatrzymując wycieki oleju, które występują w wyniku kurczenia się gumy w miarę jej starzenia się.

MYCIE I WOSK

Zima może być ciężka dla pojazdów — nie tylko z powodu trudniejszych rozruchów i osłabionych części, które są bardziej podatne na pękanie w niskich temperaturach, ale także z powodu nagromadzenia brudu, piasku, smoły, soli i innych środków chemicznych do czyszczenia dróg na zewnątrz pojazdu. Pojazdy są również rzadziej myte w okresie zimowym, co zwiększa potencjalne uszkodzenia lakieru i podwozia. Zatrzymaj uszkodzenia i zabezpiecz pojazd, czyszcząc go wysokiej jakości roztworem do mycia samochodów zewnętrznych. Następnie użyj gliny i/lub środka do usuwania owadów i smoły, aby wyeliminować wszelkie uporczywe, przyklejone materiały, które w końcu zniszczą lakier bezbarwny, zanim przejdziesz do woskowania wszystkich malowanych i chromowanych powierzchni. Polecamy zorientować się w tym temacie, tyczy się to również oszczędzania na ogólnej konserwacji lub zamiennikami płynów, olejów i innych rzeczy. Jeśli nie masz na to ochoty, przypominamy, że każdy z nas ma czas sprawdzić rzeczy z innej dziedziny życia – na przykład przed zakupem gier – wchodzisz na portal o grach lub sprawdzasz gameplay’em przed zakupem. Pora zadbać w ten sam sposób o samochód.

Niezależnie od tego, czy do nakładania i usuwania wosku używasz dobrego, staromodnego smaru, czy polerki, wiedz, że dzisiejsze nowoczesne woski są łatwiejsze do usunięcia i zapewniają lepszą ochronę niż tradycyjne woski samochodowe sprzed ponad 20 lat. Dobrym wyborem są woski ceramiczne, ze względu na łatwość użycia, ochronę i trwałość, które zapewniają.

WYMIEŃ WYCIERACZKI

Wycieraczki powinny wytrzymać co najmniej sześć miesięcy, chyba że jest zima i przypadkowo oderwiesz je od zamarzniętej szyby – pozostawiając kawałki gumy, które wciąż tam tkwią – lub kilkakrotnie przesuwasz wycieraczki po szybie pokrytej lodem i śniegiem, zamiast najpierw użyć odmrażacz. Chociaż guma jest dość wytrzymała, nie ma szans na zużycie, które często pojawia się w miesiącach zimowych.

Przygotuj się na wiosenne deszcze i wymień pióra wycieraczek, jeśli mają co najmniej sześć miesięcy, jeśli wykazują oznaki pęknięcia lub zużycia gumy lub jeśli po prostu nie wycierają skutecznie — brzęczą i pozostawiają smugi wody.