Czy musisz wymienić uszkodzone koło w samochodzie? Nie, jeśli jest to uszkodzenie kosmetyczne lub powierzchowne, takie jak zeskrobanie krawężnika. Jeśli Twój samochód ma stalowe koła, możesz mieć uszkodzony kołpak; jeśli stalowa obręcz jest solidna, masz jedynie problem estetyczny i możesz zdecydować się na naprawę lub wymianę osłony. Podobnie jest w przypadku felg aluminiowych, które nie mają osłon: jeśli zarysowana felga jest nadal okrągła i nie ma wygiętych części ani brakujących kawałków metalu, prawdopodobnie problem jest tylko kosmetyczny – ale warto mieć na nią oko, aby z czasem opona nie zaczęła powoli przeciekać.
Z drugiej strony, jeśli koło jest wygięte, wgniecione, pęknięte lub strukturalnie osłabione w wyniku uderzenia w potężną dziurę w jezdni, przejechania po stromym krawężniku lub innego wypadku, może wymagać wymiany, chociaż prawdopodobnie można ją naprawić. Wgniecione koło może nie być w stanie utrzymać uszczelnienia stopki opony, co skutkuje powtarzającymi się powolnymi wyciekami lub pęknięciami, a wyważenie tak, aby nie wibrowało przy dużej prędkości, będzie trudne, jeśli nie niemożliwe. Koło z uszkodzeniem strukturalnym może w końcu się rozpaść. W przypadku wątpliwości co do stopnia uszkodzenia mechanik doświadczony w ocenie uszkodzeń koła powinien sprawdzić całe koło ze zdjętą oponą.
Decyzja o naprawie lub wymianie wygiętej tarczy jest często kwestią oceny, ale ponieważ wiąże się to zarówno z kwestiami bezpieczeństwa, jak i kosmetycznymi, najlepszym sposobem jest zbłądzenie po stronie bezpieczeństwa i uniknięcie opóźnień.
Usługi naprawcze, które obiecują przywrócenie poważnie uszkodzonych felg do stanu jak nowy, mogą być w stanie usunąć wgniecenia i zagięcia, aby felga znów wyglądała świetnie. Naprawienie czegoś więcej niż tylko powierzchownego uszkodzenia felgi nie będzie łatwym zadaniem(tak samo jak w przypadku naprawy hamulców lub regeneracja pomp wtryskowych) do samodzielnego wykonania. Do prostowania łuków stosuje się ciepło i specjalistyczne maszyny, a całkowita renowacja polega na usunięciu wszelkich powłok malarskich i ochronnych, naprawie korozji i uszkodzeń fizycznych, a następnie nałożeniu nowej farby i powłoki bezbarwnej.
Koszt naprawy będzie się różnić w zależności od rozmiaru obręczy oraz rodzaju i ilości uszkodzeń i może zbliżyć się do ceny nowej lub używanej wymiany. Wymiana wielu oryginalnych felg aluminiowych może kosztować setki złotych – a nawet tysiące w przypadku samochodów luksusowych i sportowych, które łączą większe koła z nisko profilowymi oponami, które zapewniają mniejszą ochronę. Kupowanie używanego koła pomoże zaoszczędzić Ci trochę pieniędzy. Jednak ustalenie, czy używane koło było wcześniej uszkodzone i czy jest odnowione, może być trudne.