Klucz do długiej żywotności pojazdu często zaczyna się od najczęściej używanych elementów konserwacji. Rutynowe wymiany oleju, wymiany płynów i filtrów oraz rotacja opon to dobre sposoby na wydłużenie żywotności samochodu. Trzymanie się ich na wierzchu może złagodzić bóle głowy na drodze.
Co z olejem silnikowym?
Olej silnikowy zapewnia niezbędne smarowanie i zmniejsza zużycie wewnętrznych części ruchomych. Pomaga również utrzymać wszystko w chłodzie i czystości dzięki specjalnym detergentom, które ograniczają gromadzenie się sań. Krótko mówiąc, im brudniejszy i starszy olej, tym mniej skuteczny.
Główne płyny, takie jak przekładnia, płyn chłodzący, hamulec i wspomaganie kierownicy, działają w taki sam sposób jak olej silnikowy, tylko w odpowiednich środowiskach. Na przykład płyn przekładniowy smaruje koła zębate, minimalizując korozję i zużycie. Jeśli Twój samochód korzysta z układu hydraulicznego, płyn wspomagania kierownicy jest ważny do smarowania pompy wspomagania kierownicy. Osoby z pojazdami z napędem na cztery koła będą również chciały serwisować płyny do mechanizmu różnicowego i skrzyni rozdzielczej.
W kolejnych artykułach przedstawimy wam więcej przydatnych wskazówek, skupimy się na prostych rzeczach, zapomnij o takich rzeczach jak regeneracja pomp jednostkowych, naprawa hamulców itd. Przede wszystkim omówimy wymianę filtrów i opon. To jedne z kluczowych rzeczy przy konserwacji pojazdu.
Kiedy wymienić olej i płyny?
W nowoczesnych samochodach przestrzeganie monitora żywotności oleju jest w porządku. W przypadku starszych samochodów bez monitora pokładowego nie jest to takie jasne. Mieszanki syntetyczne i w pełni syntetyczne działają dłużej niż konwencjonalne oleje. W przypadku innych płynów zakres przebiegu do wymiany może się znacznie różnić, jeśli w ogóle wymagają wymiany. W zależności od pojazdu i warunków, na jakie jest on narażony (na przykład gorące lata i / lub mroźne zimy).